Wednesday, February 9, 2011

Kekasihku Abadi

KEKASIHKU ABADI



Duhai sahabatku sayang..
Renungi dan bisikkan dalam hati ayat-ayat yang inginku sampaikan..
Bacalah dengan tenang...Agar kau mampu berfikir dengan baik..

Dengan nama Tuhan
Yang Menciptaku penuh kecintaan
Di saat tali-tali telah terputus
Dan pintu-pintu juga tertutup..
Maka aku tahu Allah lah
Yang akan menghapus kedukaanku

Wahai nafsuku yang paling angkuh,
Biar aku terus menyakitimu
Agar kau terdidik oleh tarbiyyah Islam
Biar aku terus mengkhianatimu
Mengatakan TIDAK
Di saat kau mengatakan ia adalah cinta
Kerana aku tidak mampu
Mengkhianati pasanganku
Yang telah dianugerahkan Illahi akan datang
Biar aku mati mempertahankan cintaku di sisi Illahi
Yang cintaNya tidak pernah mengecewakan

Andai ku turut segala katamu duhai nafsu,
Aku akan lebih dikecewakan
Mungkin hari ini aku bersedih
Di saat kau mengejekku
Tetapi aku yakin kesedihan hari ini
Pasti dibalas nikmat
Yang jauh lebih baik

Aku ingin SYAHID
Dalam mempertahankan cintaku
Itu yang ku genggam
Pada apa yang pernah ku lafazkan dulu
Sedih itu fitrah bagiku
Tapi cukuplah sekadar di sisi Dia Yang Mengetahui
Aku tidak akan smpai hancur
Kerana HATIKU MILIK ALLAH
Dan kau duhai nafsuku
Juga adalah milik Allah
Segalanya hanyalah pinjaman
Agar aku menghasilkan ibadah yang paling indah
Untuk dipersembahkan pada PEMILIK CINTAKU

Duhai diri...
Aku Cuma ada Allah dalah hatiku
Cukuplah DIA sebagai penolong dan penenang
Wahai pemilik nyawaku..
Aku seru namaMu hari ini dan selamanya
Bawalah duka dan gelisah ini pergi
Aku kan setia menanti nikmat yang Kau janji
Biarpu ku disalahkan oleh bumi dan segala isi,
Asalkan CINTA SEJATIMU MILIKKU ABADI...

Hasil nukilan; sahabat anugerah Allah, “kyolestaryo”






No comments:

Post a Comment